15.10.2010 г.

Оригами скачащи жаби


Грипният период не подминава никого - аз особено съм му редовна клиентка. Хубавото е, че имам достатъчно време да се излежавам с лаптопа и да си джвъчкам разни мързеливи неща без да ми е твърде гузно, че не правя нещо по-смислено. Та така ми хрумна, че съм пропуснала да представя едно много лесно и забавно оригами, а именно скачащата жаба.
Съществуват много разновидности на скачащата жаба и много се чудех за коя от всички да покажа инструкции. В крайна сметка реших да представя няколко модела с различни нива на трудност, за да видите разликите и да изберете най-приятния за вас.



Първият вариант е изключително опростен и  се прави от правоъгълник с размери 6 x 10 см (или с коя да е пропорция на страните 3:5). Ето и видео инструкции:


Вторият вариант, който подбрах, също е доста лесен. Прави се от квадрат; 10 x 10 см ми се струва добре, но можете да използвате какъвто и да е размер.


Вариант номер три е малко по-детаилен. Във видеото използват квадрат, но ми се струва по-удачно да се започне направо с провоъгърник с пропорции на страните 2:1 (сгънат наполовина квадрат). Иначе се натрупват много пластове хартия и затрудняват финалните сгъвки.


Още една версия от правоъгълник с пропорции 2:1. Тази ми е любимата (не знам защо).


Ако тези модели ви се струват твърде прости и стилизирани, можете да пробвате и този сложен модел. Не ми се вижда да скача много добре, но пък предизвикателството си заслужава.


И накрая малко глезотийки - два шаблона за принтиране на шарени жаби. Към тях има и инструкции за сгъването. Цъкнете на снимката, за да видите файловете за принтиране.

Няма коментари:

Публикуване на коментар